ÄRKSAMEELSUSE JA KOHALOLU PRAKTIKAD

​Ühel õhtul rühkis Alex aeglaselt trepist üles magamistoa poole. Lahtiriietumise ja ööriiete selgapanemise ajal jahvatas ta oma peas endiselt tolle päeva tegemisi. Tema mõtted hüppasid ühelt teemalt teisele. Peagi klammerdusid mõtted töö külge, mis ootas teda ees järgmisel pärastlõunal linnast väljas, kuni viskusid seejärel parima teetöid vältiva automarsruudi juurde. Auto! Talle meenus, et pidi autokindlustust pikendama. Homme läheb tal krediitkaarti vaja. Krediitkaart! Oli tal olnud meeles krediitkaardiarve tasuda? Ta arvas, et oli. Talle meenus prinditud arve, kus seisis järgmise aasta juuli tähtsaks sündmuseks broneeritud hotellitubade rida. Veel enne, kui ta seda ise taipas, mõtles ta juba tütre lähenevate pulmade peale.

“Alex!” hüüdis tema abikaasa. “Oled juba valmis? Me kõik ootame, et saaks sõitma hakata.”

Ehmatusega taipas Alex, et oli läinud üles peoks riideid vahetama, mitte voodisse.

(Katkend raamatust „Ärksus. Tee rahuni pöörases maailmas“ Mark Williams, Danny Penman)

MIS MEIEGA TOIMUB?

​Meil kõigil on tulnud ette selliseid või sarnaseid situatsioone elus, kus oleme kadunud oma mõtete rägastikesse ja ei pane tähele isegi seda kui oleme koduteel õigest teeotsast mööda sõitnud.

Suhteliselt suurel määral oma elust toimime kui autopiloodil: ärkame, käime tualetis, peseme hambad, sööme, riietume, läheme tööle, tuleme töölt, paneme televiisori käima, teeme süüa ja sööme, vaatame telekat, peseme hambad ja läheme voodisse.

Sinna vahele jäävad meie lapsed, elukaaslased, töökaaslased, sõbrad.

Kui palju me aga tegelikult märkame aja kulgemist ja enda osalust kõigis nendes toimingutes.

Me teame, et orkaani südames on alati vaikus, kuid kuidas sellist vaikust enda seest üles leida ja rahuneda argielu meeletus möllus.

See ongi küsimus…

LAHENDUS: ÄRKSAMEELSUSE JA KOHALOLU HARJUTUSED

KOOLITUSPÄEV

​Koolitusel leiame koos tähenduse vaikusele ja elule, arutleme aja füüsilise tajumise ja koostisosade üle, vaatame inimese füsioloogilist ehitust ja püüame aru saada automaatsustest meie elus. Õpime tundma stressi toimemehhanisme ja meie loomulikke reaktsioone stressis olles.

​KOOLITUSE MAHT TUNDIDES:

​1,5 - 6 TUNDI

PRAKTILISED HARJUTUSED:

Õpime üheskoos hingama, kuulama, vaatlema, hoolima, panema tähele oma keha ning seda kuidas kriisimomendil säilitada meelerahu.

ÜLDINFO

​Koolitus on kogemuslik, kus selgituste järel on kohe praktiline harjutus ja samuti hulgaliselt üksteisele jagamist; Koolitusel kuuleb lugusid elust, inimestest ja loomulikult ei puudu  kitarri muusika ja laulud.

TULEMUS

Koolitusel osalenu saab teadlikumaks iseendast, harjutuste edasisel kasutamisel ja kogemisel kasvab rahulolu enesega ja järk-järgult suureneb oskus panna tähele oma tundeid ja emotsioone; on võimeline ennast kriisisituatsioonides paremini juhtima ja elu keerulistest olukordadest väljuma. 

VÕTA ÜHENDUST JA KÜSI HINNAPAKKUMIST!